Tuesday, January 20, 2015

Sunday, January 22, 2012

Friday, December 9, 2011

: teringat care ngorat mase kecik-kecik ^^ :

assalamualaikum...^^



haii! jumpe lagi korang..hehe..sihat?how kije?ohhsem?
kalu oke gud and tumbs up!
aku alhamdulillah amat banyak kije...syukur..biarpon sibuk sampai tak makan tengahari..
kije aku tu dapat dibereskan sebaiknya...
sampai cik PP marah sb tak makan lagi..
gawang sungguh die..-__-


ohh....tadi..mase ngah berborak dengan adik pasal kad kawin jirang..yang tak wangi dan tak menarik..
tetibe aku teringat mase kecik2 yakni mase zaman 10-12 tahun...perghh..dan hampir berbelas tahun zaman tu berlalu..tapi kenangan dan kenakalan aku masih lagi teringat hakhak..

mane tak nye...dulu kalu nak ngorat pakai surat kecik..tulis contoh cmne..


" asslamualaikum..


hai..lame dah kite tgk awk..awk selalu rehat dengan sape?
kalau sorang-sorang jom rehat same esok?nak tak?
saye belanje awk kopok keping singgit dengan air sirap leh?
saye harap awk sudi...


yang benar
orang yang suke awk =)  


bye "


haa lebih kurang cmnih lahh..ehh ni baru mase nak kenal2...nak test2 market katenye..
haha tapi aku takde lah cmni..
dulu kalu setiap kali nak ngorat mesti pas surat tu kat kawan si DIA yang kite suke...
kate ade POSTO kan haha..lucu sungguh...

dan part paling best..kalu buka surat tu mesti bau wangi kemain...
bau Dashing ade..Enchanter ade...bau Baby jonson ade..
siap ade yang letak sampai berkepul dlm surat tu hahaha..
haihh...zaman dulu memang menarik dan indah...

berbeza sgt dengan zaman skang...
dulu pakai surat..skang budak umo 10 tahun dah ade fesbuk..malahan dan ade couple weii..
mane taknye..umo 7 tahun dah pakai iphone..perghh..
dulu aku mase 7 tahun..pegi bilik air pon pakai 'seluar' kecik lagi hahaha..
tuala tah kemana tahh..dulu laa..skang nih segalanya moden..haihh..
syukur aku dilahirkan awal..dapat merasa zaman tradisional...
dapat lagi merasa mandi air perigi..dapat rase lagu main baling selipar..

skang?dulu balik selipar..skang paintball..
dulu date kat kantin sekolah dengan koridor depan kelas..
takpon mase balik sekolah..
skang?opkos la pegi Pavi..takpon Midvalley..
makan kepsi..subway..
dulu?nasi lemak mak jemah RM 1.00 ade telur rebus tu suku je..sambal se'coek'

beza kan?tapi aku yakin pasti masing2 ade pengalaman nak ngorat awek atau pon dingorat kan?
naik beskal same...study same2...kan kan?^_^
kalulah kite flashback balik kenangan dulu..
pasti dan sah2 tergelak terbahak2..
muke dulu mesti lagi cute dari skang ahahahha..


ohh setiap kali entry malam mesti ade gamba terbaru kan?ok2..iklan jap..
ini gamba hari ke 40 dan aku perlu habiskan 325 hari lagi beb!!hope i will done it!

ohh aku akan ke melaka dalam 2 minggu dari skang..some holiday with......
oke rahsia..hahaha..so kenagan korang mase sekolah?i mean dlm ngorat dan nakal2 dulu haha..
nak malu ape...aku pon dah lupe sape awek tu..yelahh zaman cinta kera2..ahhaha..

okelah..nak sambung dengar lagu 'indah cintaku'..
sedap nih..korang ce tgk kat utube ye ^^

mekasih sudi bace..

p/s: hari ni gegayut lelame petang tadi hikhik..*okbai*